Dzieci w dzisiejszym
świecie żyją w otoczeniu pełnym gotowych, kolorowych i często zautomatyzowanych
zabawek. Półki w dziecięcych pokojach uginają się od nowoczesnych sprzętów.
Niestety dzieci często nawet nie pamiętają wszystkich swoich zabawek. Nudzi im
się i nie wiedzą w co się bawić. Dodatkowo zabawki rzadko wymagają od
dziecka twórczości i kreatywności.
Kiedyś zwykły kijek mógł
być mieczem, koniem, różdżką, a ze zwykłych kubeczków tworzyło się całe zastawy
stołowe. Dzisiaj dzieci dostają gotowy zestaw do gotowania, kąciki tematyczne,
automatyczne auta czy roboty.
Czy zanikła dziecięca
umiejętność do wymyślania i tworzenia własnych zabawek? Czy niezbędne do dobrej
zabawy jest kolorowa, gotowa zabawka? Czy rodzice są świadomi kreatywności
swoich dzieci? Sprawdźmy to w czasie „Dnia
Bez Zabawki”!
„Dzień Bez Zabawki” - to przestrzeń do działań twórczych,
rozbudzanie w dzieciach chęci poszukiwań i tworzenia.
Dzieci odkrywają swoje
twórcze możliwości, rozwijają wyobraźnię przestrzenną, zdobywają sprawność
manualną, uczą się samodzielności, współdziałania w grupie.
To twórcza zabawa –
dzieci przekonują się, że świetną zabawą jest sama chęć tworzenia, co sprawia
im dużo radości. Cieszy je samo tworzenie i to, że same potrafią coś zrobić.
Akcja może okazać się
bardzo ważną lekcją dla rodziców, którzy patrząc na dzieła swojego dziecka może
dostrzegą jego talenty i zainteresowania.
Cele akcji:
·
Szukanie alternatywnych form zabawy.
·
Rozwijanie twórczości i kreatywności dzieci.
·
Wspieranie różnorodnych uzdolnień dzieci.
·
Rozwijanie sprawności manualnej dzieci.
·
Wspieranie współpracy pomiędzy przedszkolem i rodzicami.
Ciekawy artykuł. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńJakoś nigdy nie miałam okazji słyszeć o takim dniu, ale chyba moje dzieci go nie obchodzą. Tym bardziej teraz jak mają nowe zabawki ogrodowe do piasku https://modino.pl/ogrodowe-do-piasku i najchętniej by do domu nie wracały.
OdpowiedzUsuń